General
PROGRAMACIÓ AMB SCRATCH
PROGRAMACIÓ AMB SCRATCH
Podem crear un compte a la comunitat Scratch la qual cosa ens permetrà tenir els nostres projectes en línia i accedir a una gran quantitat d'activitats ja creades.
Procés per donar-se d'alta:
Accedir a la web de la comunitat: https://scratch.mit.edu/
Al final de la pàgina podeu canviar l'idioma
Opció: Uneix-te a Scratch
Trieu un nom d'usuari i una contrasenya (apunteu-vos-la a l'agenda)
Completeu els passos següents
A partir d'ara ja podeu accedir a la comunitat (Inicia sessió) amb el vostre nom d'usuari.
Exemples d'activitats creades amb Scratch:
Un mapping consisteix en la projecció d’imatges i vídeos sobre superfícies irregulars, generalment façanes, acompanyats d’efectes d’àudio. Amb aquesta tècnica es poden afegir dimensions addicionals, il·lusions òptiques i sensacions de moviment als objectes físics que inicialment són estàtics.
Exemples de mapping:
4.- Com podem fer un mapping amb Scratch
El mapping que us proposem és la creació d'una animació a partir de la plantilla de la façana del Consell Comarcal del Solsonès. Aquesta animació l'heu de crear amb Scrtach i es projectarà sobre la façana del Consell que fa 30 metres de llarg per 20 metres d'alçada aproximadament.
Abans de començar a fer el mapping cal tenir clar la temàtica i el guió. També hauarem de triar la cançó que volem reproduir. Per exemple, si triem una temàtica sobre animals podríem fer que la façana vagi canviant de color i vagin apareixent diferents animals.
Podeu utilitzar aquest música o d'altra que us agradi. Per baixar música de Youtube ho podeu fer utilitzant l'aplicació http://www.youtube-mp3.org/
Exemple de mapping que podeu modificar i adaptar per fer el vostre propi mapping.
En aquest document trobareu els passos a seguir per crear el mapping de l'exemple anterior.